Your Nav Bar Here

27.10.13

Lidt om mig, og hvorfor jeg har valgt at lave en blog

Først og fremmest: Jeg hedder Frederikke, er 23 år og studerende, og jeg bor i Gentofte med min dejlige kæreste Emil.

For en måneds tid siden begyndte jeg at spise efter LCHF-princippet. Det står for Low Carb High Fat, og det vil i bund og grund sige, at jeg skærer så meget ned på kulhydrater som muligt, og i stedet skruer op for fedtet, da det er her jeg finder min mæthed. Emil følger med et langt stykke hen ad vejen, men vælger dog at spise rugbrød og nogle gange kartofler.

Jeg har valgt at prøve denne livsstil af, fordi jeg ønsker at tabe mig, og jeg med LCHF oplever at være mæt på en anden måde end jeg før har kendt til. Derfor har jeg også lettere ved at stoppe når jeg føler mæthed. Desuden fungerer det bedre for mig at sige 100 % nej til sukker og stivelse, end at sige "kun i små mængder", da jeg så har svært ved at kontrollere det. Sidst men ikke mindst er det bare dejligt at "få lov til" at spise så lækker mad, med god samvittighed :)

Jeg har altid været glad for at lave mad og eksperimentere i køkkenet, men min køkken-kærlighed er virkelig blomstret op i forbindelse med denne livsstilsændring, så nu føler jeg det er på tide at dele den med andre. Jeg håber derfor i kan finde lidt inspiration i de opskrifter jeg løbende vil lægge ud, så vil jeg gøre mit bedste for at komme med nye idéer til nye retter og ændringer til gamle kendinge.

0 kommentarer:

Send en kommentar