Your Nav Bar Here

21.4.15

Stegt flæsk med broccolifritter og persillesovs

Stegt flæsk er da bare den ultimative LCHF-ret! Lækkert fedt kød med noget dejligt grønsagstilbehør og en god fløde-persillesovs. Her har jeg serveret retten med broccolifritter, som er mit favorittilbehør for tiden, og så er de desuden også vildt gode til at suge en masse dejlig sovs!


Flæsk
1 pk stegeflæsk

Jeg synes mange opskrifter jeg ser på stegt flæsk, siger at flæsken skal have op omkring ½ time i ovnen. Det synes jeg dog er for meget, da det så bliver helt hårdt, men hold selv øje med hvornår du synes det er klar. Det skal gerne blive lidt brunt, men vær opmærksom på at det "stivner" ligesom bacon når det køler lidt.

Bank stegeflæsket fladt og læg det på en rist. Sæt det i en ovn ved 200 grader varmluft, med en bradepande under, til at opsamle fedtet. Jeg gav det omkring 15-20 min, hvor jeg vendte det et par gange undervejs.

Broccolifritter
1 broccoli
Olivenolie
Salt og peber

Broccolien vaskes og skæres i lange stænger. De vendes i olie, salt og peber og fordeles på en bradepande. Den kan sagtens sættes i ovnen sammen med stegeflæsket, så længe det er på varmluft. Broccolien skal også have omkring 15-20 min.

Persillesovs
En klat smør
4 dl fløde
Salt og peber
½ dusk finthakket persille

Sovsen laves ved at smelte lidt smør på en pande, hælde fløden på og så bare forsigtigt koge den ind, mens du hele tiden sørger for at røre rundt, så det ikke brænder på. Når sovsen er tilpas tyk tilføjes persillen og den smages til med salt og peber.

0 kommentarer:

Send en kommentar