Your Nav Bar Here

17.5.14

Squashkage med kanelfrosting

Squashkagen er en opskrift der har været i min familie så længe jeg kan huske, og det er virkelig(!!) en lækker kage. Så lækker at jeg i påsken ikke kunne modstå "the real deal". Derfor blev jeg nødt til at eksperimentere med en LCHF-version, og den blev ret fantastisk hvis jeg selv skal sige det. Min studiegruppe var prøvekaniner, og de kender selvfølgelig ikke originalen, men der var udelukkende positiv feedback.
Squashkage med kanelfrosting:

Kage:
2 små æg
150 g sukrin gold
75 g smør
200 g squash
175 g kværnede mandler
1/4 tsk bagepulver
1 tsk natron
1 tsk kanel
½ tsk salt
1 tsk vanillepulver
70 g solsikkekerner

Frosting:
150 g philadelphia
75 g blødt smør
70 g fintmalet sukrin gold (i kaffekværn)
1 tsk vanillepulver
½ tsk kanel

Smelt smørret. Klargør squash, og udhul dem evt. hvis de er store, og riv dem derefter. Pisk æg og sukrin luftigt, og pisk smørret i. Resten af ingredienserne til kagen blandes i, og dejen hældes i en springform med bagepapir i bunden. Kagen bages ved 160 grader i ca. en time. Tjek om kagen er færdig, ved at prikke den med en strikkepind eller lignende.

Lad kagen køle af, og lav frostingen klar imens. Her piskes det hele bare sammen, og frostingen smøres på den (helst helt kolde) afkølede kage.

0 kommentarer:

Send en kommentar