Your Nav Bar Here

6.6.14

LCHF-kanelsnegle

Min søde kæreste elsker kanelsnegle, og eftersom jeg har været begravet i bachelorprojekt og ikke har haft så meget tid til ham, er han blevet ekstra forkælet når jeg indimellem har haft lidt tid. Jeg tog udgangspunkt i denne opskrift, men da jeg ville afprøve mit nye pofiber ændrede jeg lidt undervejs. Sneglene blev overraskende luftige og lækre, og selvom det virkede som om de klistrede helt sammen før bagningen, kunne man faktisk "skille dem ad" og spise dem som en rigtig kanelsnegl.

Kanelsnegle (ca. 16 stk):

Dej:
4 æg
6 spsk sukrin gold
50 g smeltet smør
1 dl fløde
1 tsk kardemomme
1 spsk fiberhusk
1 dl kokosfiber
1 dl pofiber
2 tsk bagepulver

Fyld:
100 g blødt smør
2½ spsk kanel
4 spsk sukrin gold

Pisk æg og sukrin luftigt. Tilsæt fløde og det smeltede smør og pisk igen. Resten af ingredienserne til dejen blandes i og det hele trækker 5-10 min., så dejen bliver mere fast. Rul dejen ud mellem to stykker bagepapir, og sørg for det bliver jævnt i tykkelsen, og endelig ikke for tyndt. Min fyldte ca. en bradepande.

Fyldet blandes og fordeles på dejen, lad et lille stykke være frit. Dejen rulles nu forsigtigt, brug bagepapiret til at skubbe det fremad. Rullen skæres nu i ca. 16 stykker på ca. et par centimeters tykkelse. Jeg puttede mine i muffinsforme, men jeg tror også fint de havde holdt formen uden.


Sneglene bages nu i ca. 20-25 min. ved 175 grader. Når de er kølet af, kan du evt pynte dem med glasur. Vi forsøgte os med en glasur af sukrin melis, kakao og vand. Det var ok, selvom sukrinen har en kraftig bismag, når det er koncentreret på den måde.



0 kommentarer:

Send en kommentar