Your Nav Bar Here

5.6.14

Semi-dried tomater

Jeg har netop plantet ud i mit drivhus på altanen, og der har jeg plantet en san marzano-tomat. Dem glæder jeg mig til at lave semi-dried tomater af hele sommeren!

Før jeg når så langt, har jeg her lavet dem med små lækre ikke-hjemmedyrkede cherrytomater. Tomaterne er rigtig lækre i en salat, til et godt stykke kød, eller i en burger med tzatziki. Det er oven i købet rigtig let at lave, selvom det kræver god tid.


Semi-dried tomater
ca. 500 g tomater
hvidløg
olivenolie
sukrin gold
salt
frisk basilikum

Tomaterne skæres i halve og fordeles på en bageplade. Hvidløget presses og blandes i lidt olivenolie, som bruges til at pensle tomaterne, der må gerne komme en smule hvidløg med på hver. Tomaterne drysses med en smule salt og en smule sukrin gold, hvorefter et lille stykke frisk basilikum lægges på hver.

Tomaterne bages nu ved 120 grader. De bages ca. 2½ time, men tag dem ud, når de er så tørrede du ønsker.


0 kommentarer:

Send en kommentar