Your Nav Bar Here

14.3.14

Chili-kyllingelasagne

Denne opskrift stammer fra en god veninde, som "bare lige smed det i hun havde". Jeg synes bare det smagte SÅ godt, at jeg har brugt opskriften flittigt siden, og nu også tilpasset den til LCHF. Den karakteristiske smag kommer fra chilipestoen, de forskellige grønsager kan såmænd godt skiftes ud med hvad du lige har :)

Chili-kyllingelasagne
til 4 pers.

Plader:
4 æg
125 g philadelphia
½ dl fiberhusk

Chili-kyllingekødsovs:
400 g hakket kylling
ca. 1 spsk kokosolie uden smag
1 rød chili
2 porrer
3 forårsløg
2 revne gulerødder
1½ rød peberfugt
4 dl fløde
2 håndfulde frossen spinat 
1 ds. tomatpuré (140g)
1 glas chilipesto (fra Svansø)
1 tsk paprika
salt og peber

Revet ost

Varm ovnen op til 150 grader. Gør to plader klar med bagepapir. Pisk æg og philadelphia luftigt, og tilsæt så fiberhusk. Fordel straks ud på de to bageplader. Vurder hvor tykke du vil have pladerne, jeg synes det er passende at fordele massen ud til ca. halvanden plade. Så bliver der til to lag lasagneplader, og et lille ekstra stykke til pizza :) Det kommer selvfølgelig an på størrelsen på din lasagneform. Bag pladerne i 13-15 minutter. De behøver ikke at få farve, men de skal være lidt faste i det.

Brun kyllingen i kokosolien. Hak imens chilien fint og skær porrer, forårsløg og peberfrugt ud i grove stykker. Disse grønsager samt de revne gulerødder steges nu lidt med sammen med kyllingen hvorefter fløden tilføjes. Når fløden er i kog tilføjes den frosne spinat og de resterende ingredienser til sovsen og når den koger igen, skal den have lov at simre ca. 5 min., så fløden koger lidt ind.

Når sovsen er smagt til, skal lasagnen lægges i lag. Start med sovsen, derefter lidt revet ost, og så en plade. Jeg fik 2 lag plader og 3 lag sovs. Slut med et tykt lag revet ost og giv lasagnen 15-20 min. ved 200 grader varmluft. Server evt. med en grøn salat.

0 kommentarer:

Send en kommentar