Your Nav Bar Here

16.3.14

Flødekinaradise

Jeg har et par gange forsøgt mig med flødekartoffel-erstatninger. Jeg har dog fundet, at sovsen bliver ret tynd, og slet ikke tyk og flødesovs-agtig. Denne gang har jeg kogt kinaradisen i fløden først, og ladt fløden koge godt ind. Derefter har jeg smidt det hele i et fad og i ovnen, så det fik den karakteristiske overflade fra flødekartofler. Resultatet blev faktisk rigtig godt!
Flødekinaradise:
tilbehør til 4

25 g smør
1 kinaradise
1 løg
2 fed hvidløg
7 dl fløde
revet muskat
salt og peber

Smørret smeltes i en gryde. Løget hakkes og hvidløget presses heri. Når løget er klaret hældes fløden i, og denne varmes langsomt op. I mellemtiden skrælles kinaradisen, og den skæres i skiver af ca. en halv centimeters tykkelse. Disse skiver koges nu i fløden under omrøring, ca. 15 min., eller til fløden er kogt ind til en sovs. Denne smages til med muskat, salt og peber og det hele hældes nu i et fad og bages ca. 15 min. ved 180 grader varmluft, til toppen af fløden er gylden. Pas på ikke at lade den stå for længe i ovnen, da fløden kan risikere at skille (hvilket den gjorde lidt på min).

0 kommentarer:

Send en kommentar