Your Nav Bar Here

6.11.13

Forloren hare LCHF-style

Min kærestes livret er forloren hare, så selvom vi har ændret livsstil skal det selvfølgelig fortsat være en ret jeg kan servere herhjemme! Denne hare er lavet med en smule HUSK for at binde sammen, og fibrex for at sikre at det bliver saftigt og lækkert.


Forloren hare
4 pers

1 kg hakket kalv/flæsk
1 stort revet løg
1 bouillonterning rørt i ½ l kogende vand
½ dl fibrex
1 tsk HUSK
2 tsk salt
½ tsk peber
2 æg
2 pk bacon

Ovnen tændes på 200°. Farsen røres af kød, løg, 2 dl bouillon (gem resten), fibrex, HUSK, salt, peber og æg. Lad den evt. få lov at trække lidt, så den sætter sig. Formes til "hare" i et ildfast fad, og dækkes med bacon i skiver, som helst lapper ind over hinanden, da de trækker sig sammen i ovnen.

Resten af bouillonen hældes omkring haren og den får 1 time i ovnen. Efter 50 min kan bouillonen hældes fra og bruges til sovs. Her har jeg endnu ikke afprøvet en LCHF-variant, da jeg tænker, at den smule maizena og kulør der ryger i, er så minimal og sjælden i min kost. Derfor blandede jeg bare et par tsk maizena i en spsk vand (det dur ikke med fløde, det bliver alt for tykt og klumpet), hældte bouillon og jævningen i en gryde og kogte den forsigtigt op. Efterfølgende tilføjede jeg fløde og kulør, og smagte til med salt, peber og ribsgelé. Jeg vender tilbage hvis jeg får forsøgt mig med LCHF-sovs på et tidspunkt.

Server evt. med bønner stegt på panden med hvidløg.


0 kommentarer:

Send en kommentar