Your Nav Bar Here

15.11.13

Pizza med bund på sesammel

Denne pizza er den mest "rigtige" pizza jeg har spist på LCHF. Den er også nææsten rigtigt sprød i kanten, hvilket jo er et vigtigt succeskriterie. Jeg havde dog ikke noget bagepulver denne gang, men det tror jeg, jeg vil prøve at putte i næste gang, så den måske bliver lidt mere luftig.

Pizza
til en hel bradepande

Bund:
5 æg
150 g philadelphia
2 spsk HUSK
3 spsk sesammel
2 tsk oregano
salt og peber
(evt. ½ tsk bagepulver)

Fyld: (varieres efter smag)
1 ds. tomatpuré
Revet ost (ikke pizzatopping, som ikke er ost)
Pepperoni
Cocktailpølser
Skinkestrimler
Friske tomater
Pesto

Pisk æg og philadelphia sammen, og bland de resterende ingredienser i massen. Lad det stå og trække i ca. 5 minutter, inden du hælder det hele ud på en bageplade beklædt med bagepapir. Forbag bunden i ca. 30 minutter ved 160 grader

Tag bunden ud, og fordel fyldet på den. Bag igen i ca. et kvarter, de sidste 5 min skrues op til 200 grader så osten bliver gylden. Hold øje undervejs så den ikke brænder på, der er jo forskel på ovne :)

0 kommentarer:

Send en kommentar