Your Nav Bar Here

24.11.13

Gryderet med svinemørbrad

I går havde jeg en veninde på besøg, og det blev en klassiker jeg har lavet mange gange før. Jeg plejer dog at lave den med koteletter, og denne gang blev det svinemørbrad, som er mere mør og lækker. Før i tiden serverede jeg den med ris, som min veninde også fik i går, men jeg selv spiste den uden noget tilbehør. Den rækker naturligvis længere, hvis den serveres med tilbehør, det kunne fx være blomkålsris.

Gryderet med svinemørbrad
til 2 pers (eller 4 hvis serveret med blomkålsris)

ca. 500 g svinemørbrad (eller koteletter)
1 løg
2 peberfrugter (jeg brugte en rød og en gul)
½ pk cocktailpølser
1 ds. hakkede tomater
1 ds. tomatpuré
1½ dl fløde
2 tsk paprika
½ tsk salt
peber
smør til stegning

Løget hakkes og kødet skæres i tern. Peberfrugterne skæres i strimler, og cocktailpølserne i skiver. Kød og løg steges i smør i en gryde. Når kødet er brunet let tilføjes resten af ingredienserne, og det får lov til at simre ved lav varme ca. tre kvarter. Rør i det engang i mellem, så ikke det brænder på. Smag evt. til med mere paprika, salt og peber.

Hvis man vil servere med blomkålsris kan de laves de sidste 10 minutter. Alt du skal bruge er et blomkål, et rivejern og noget kogende vand. Blomkålen rives i en skål og overhældes med kogende vand et par minutter, hvorefter vandet hældes fra.

0 kommentarer:

Send en kommentar